
Απαντώντας στην Αναφορά της Βουλευτή Ηρακλείου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Μαρίας Σκραφνάκη σχετικά με τα αιτήματα των αγροτών της Κρήτης ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης απάντησε θεματικά ανά αίτημα τα εξής:
«Σχετικά με:
·ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ:
Ως προς την επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο, κατεβλήθη ήδη (Αύγουστος 2011) στους δικαιούχους ποσό ύψους 163.874.638 € που αφορά στις καλλιέργειες του 2010.
·ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ:
Σε εφαρμογή του Καν. (ΕΚ) 73/2009 και του εφαρμοστικού του, προβλέπεται η χορήγηση ειδικής στήριξης στους κτηνοτρόφους των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών ύψους 40 εκ.€. Συγκεκριμένα, για την τριετία 2010-2012, θα διατεθούν 26,4 εκ. € το χρόνο στους κτηνοτρόφους που διατηρούν πάνω από 50 προβατίνες ή αίγες σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές. Το ενδεικτικό ύψος της ενίσχυσης βάσει της ΚΥΑ είναι 3 € ανά προβατίνα ή αίγα και προσαυξάνεται κατά 2 € ανά ζώο, εφόσον πρόκειται για παραδοσιακές ντόπιες φυλές και τα ζώα είναι εγγεγραμμένα σε γενεαλογικά βιβλία. Σε ό,τι αφορά στους μετακινούμενους στις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, θα χορηγηθεί ενίσχυση 4€ ανά προβατίνα ή αίγα. Επίσης, θα διατεθούν 13,6 εκ. € το χρόνο ως πρόσθετη και συμπληρωματική ενίσχυση στους κτηνοτρόφους που διατηρούν μοσχίδες κρεοπαραγωγής για αναπαραγωγή και θηλάζουσες αγελάδες κρεοπαραγωγής στις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές. Η σχετική ΚΥΑ αναφέρει ως ενδεικτικά ποσά τα 100 € ανά μοσχίδα αναπαραγωγής, ηλικίας 16-24 μηνών και ανά θηλάζουσα αγελάδα, ποσά που προσαυξάνονται κατά 80 € για τα αντίστοιχα ζώα καθαρών φυλών εγγεγραμμένα σε γενεαλογικά βιβλία. Παράλληλα, συνεχίζονται μέτρα που ήδη έχουν ληφθεί προς την κατεύθυνση της στήριξης του κτηνοτροφικού τομέα στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, το ΥΠ.Α.Α.Τ. υλοποιεί δράσεις ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του κλάδου, τόσο στο πρωτογενές επίπεδο της κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης, όσο και στο επίπεδο της μεταποίησης. Οι δράσεις αυτές είναι:
Ø Αναπτυξιακά προγράμματα μέσα από το πρόγραμμα ΠΑΑ 2007 -2013 «Αλ. Μπαλτατζής» όπως:
1.το Μέτρο 121 «Εκσυγχρονισμός γεωργικών εκμεταλλεύσεων» (Σχέδια Βελτίωσης).
Το ποσοστό ενίσχυσης αυξάνει κατά 10% για τις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές και
2. το Μέτρο 123Α «Αύξηση της αξίας των γεωργικών προϊόντων» (Μεταποίηση).
Επιπλέον, χορηγούνται ενισχύσεις για δράσεις όπως:
-εγκατάσταση νέων γεωργών
-εφαρμογή γεωργοπεριβαλλοντικών προγραμμάτων
-γενετική βελτίωσης ζώων
-μετεγκατάσταση κτηνοτροφικών μονάδων
-ενημέρωση - προώθηση των προϊόντων στο πλαίσιο συστημάτων για την ποιότητα των τροφίμων (πχ ΠΟΠ-ΠΓΕ, βιολογικά κτλ) ή στο πλαίσιο εφαρμογής προγραμμάτων όπως: εξισωτική αποζημίωση
Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη Αγροτικού Χώρου.
Ø Στήριξη των συλλογικών δομών εμπορίας το οποίο επιτυγχάνεται:
α) με την προώθηση και στήριξη της δημιουργίας ομάδων παραγωγών, μέσα από τις οποίες θα στηριχτεί η διαπραγματευτική τους ικανότητα και θα μπορούν να πραγματοποιούνται συλλογικές διαπραγματεύσεις με τους αγοραστές γάλακτος και β) με τη στήριξη της δημιουργίας διεπαγγελματικών οργανώσεων στο γαλακτοκομικό τομέα, μέσα από τις οποίες οι εμπλεκόμενοι παράγοντες θα αποφασίζουν για τα θέματα που τους αφορούν και θα επιλύουν ζητήματα, όπως πχ οι συμβολαιακές σχέσεις μεταξύ παραγωγών και μεταποιητών, ο αυτοέλεγχος της αγοράς, η ενίσχυση των εξαγωγών των ελληνικών γαλακτοκομικών προϊόντων και γενικά οι αναπτυξιακές πρωτοβουλίες.
Για τον έλεγχο των προϊόντων κρέατος έχουν εκδοθεί οι αριθ. πρωτ. 282438/03-04-2009 και 282441/03-04-2009 ΚΥΑ και οι αριθ. πρωτ. 312898/27-07-2009 και 328611/28-9-2009 Υ.Α., με την εφαρμογή των οποίων επιτυγχάνεται:
- η αντιμετώπιση του φαινομένου των παράνομων εισαγωγών και ελληνοποιήσεων,
- η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων κρέατος,
- η καταπολέμηση της απάτης και κερδοσκοπίας σε βάρος του έλληνα καταναλωτή και
- η προστασία του εισοδήματος του Έλληνα κτηνοτρόφου.
Για την ενίσχυση της κτηνοτροφίας με κατεύθυνση την αγορά και παραγωγή ζωοτροφών,
εξετάζεται η δυνατότητα λήψης μέτρων μείωσης της εξάρτησης των κτηνοτρόφων από την
αγορά ζωοτροφών και βελτίωσης της διαπραγματευτικής τους ικανότητας, όπως:
α) η βελτίωση και καλύτερη διαχείριση των βοσκοτόπων,
β) η διάδοση της καλλιέργειας ψυχανθών κτηνοτροφικών φυτών,
γ) η παροχή κινήτρων για τη σύνδεση φυτικής και ζωικής παραγωγής, ώστε ο κτηνοτρόφος να παράγει ο ίδιος τις βασικές πρώτες ύλες ζωοτροφών που απαιτούνται για την εκμετάλλευση του και
δ) οργάνωση των κτηνοτρόφων σε ομάδες ή ενώσεις, ώστε να προμηθεύονται ζωοτροφές με μαζικές παραγγελίες και επομένως σε χαμηλότερες τιμές.
ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑ:
I.ΑΝΑΜΠΕΛΩΣΗ
Οι αμπελουργοί της Κρήτης που καλλιεργούν οινοποιήσιμες ποικιλίες αμπέλου δύνανται να μετάσχουν στο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και μετατροπής αμπελώνων οινοποιήσιμων ποικιλιών αμπέλου που συμπεριλαμβάνεται στο πενταετές πρόγραμμα στήριξης (2008-2013) του αμπελοοινικού τομέα κατ' εφαρμογή της νέας ΚΟΑ οίνου [Καν.(ΕΚ) 1234/2007]. Στόχος του εν λόγω προγράμματος είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των παραγόμενων οίνων.
Την αμπελοοινική περίοδο 2008/2009 στις Περιφερειακές Ενότητες Κρήτης υλοποιήθηκε διπλό πρόγραμμα αναδιάρθρωσης. Συνολικά κατανεμήθηκε κονδύλι ύψους 734.716,40 € που αφορά αναδιάρθρωση έκτασης 503,64 στρ. Στο νέο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και μετατροπής αμπελώνων που υλοποιείται την περίοδο 2010/2011, το κατανεμηθέν κονδύλι ανέρχεται σε 276.249,30 € και αφορά αναδιάρθρωση έκτασης 200,94 στρ.
Με τον προηγούμενο Καν. 1493/99 για τις αμπελοοινικές περιόδους 2001/2008 στις Περιφερειακές Ενότητες Κρήτης κατανεμήθηκε κονδύλι ύψους 9.870.052,34 € που αφορά αναδιάρθρωση έκτασης 19.623,87 στρ.
Όσον αφορά στη μελέτη των ΤΕΙ Κρήτης για την αμπελουργία, το ΥΠΑΑΤ βρίσκεται στη διαδικασία σύστασης ομάδας εργασίας για την επικαιροποίηση των συμπερασμάτων και προτάσεων της μελέτης, καθώς και για την εφαρμογή της.
Το ΥΠ.Α.Α.Τ με στόχο την οργάνωση της πρωτογενούς παραγωγής των Περιφερειών της χώρας και με σκοπό την επίτευξη επάρκειας της τοπικής αγοράς, αλλά, και της δυνατότητας εξαγωγών σε βασικά αγαθά όπως το ελαιόλαδο, τα οπωροκηπευτικά κ.ά., θέσπισε με το Νόμο 4015 (ΦΕΚ 210/Α) τα επιχειρησιακά προγράμματα αγροτικής ανάπτυξης κάθε Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, γνωστά (ως «καλάθια προϊόντων», με αντικείμενο τη χρηματοδότηση υπηρεσιών και υποδομών σχετικά με την τυποποίηση, την πιστοποίηση, την εμπορία και τις εξαγωγές των αγροτικών προϊόντων της Περιφέρειας."
II. ΠΡΟΣΒΟΛΕΣ ΑΠΟ ΠΕΡΟΝΟΣΠΟΡΟ
Οι ζημιές από περονόσπορο δεν καλύπτονται ασφαλιστικά από τους Κανονισμούς του ΕΛ.Γ.Α. ούτε προβλέπεται στους Κανονισμούς αυτούς διαδικασία κατ' εξαίρεση αποζημιώσεων.
Όπως είναι γνωστό, για την αντιμετώπιση του περονόσπορου υπάρχουν τόσο προληπτικά όσο και κατασταλτικά μέτρα. Στις περιπτώσεις όμως που παρατηρείται έξαρση του φαινομένου, η οποία οφείλεται σε καιρικές συνθήκες, οι ζημιές μπορούν, υπό προϋποθέσεις, να ενταχθούν σε πρόγραμμα κρατικών οικονομικών ενισχύσεων.
Σύμφωνα με το εγκεκριμένο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόγραμμα Ν. 414/2007 (Κανονισμός Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεοον ΦΕΚ 628/Β 79.4.2008), προκειμένου οι εν λόγω ζημιές να ενταχθούν σε πρόγραμμα οικονομικών ενισχύσεων, θα πρέπει:
-Να τεκμηριώνεται επιστημονικά - γνωμάτευση ειδικευμένου φορέα- ότι οι προσβολές οφείλονται σε συγκεκριμένη φυτική ασθένεια, η οποία προήλθε από δεδομένες δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
-Τα μετεωρολογικά δεδομένα να επιβεβαιώνουν το χαρακτηρισμό των καιρικών συνθηκών ως δυσμενών, γεγονός το οποίο καθιστούσε αδύνατη την αντιμετώπιση της ασθένειας.
-Το επίπεδο ζημιών από την ασθένεια αυτή να φθάνει ένα κατώτατο όριο 30% της κανονικής παραγωγής του Νομού (σύγκριση με τη μέση παραγωγή της τριετίας, πριν από το έτος ζημιάς).
Από το ΥΠΑΑΤ έχει συσταθεί Ειδική Επιστημονική Επιτροπή η οποία εξετάζει το πρόβλημα και θα συντάξει σχετική έκθεση - γνωμάτευση η οποία αναμένεται να κοινοποιηθεί άμεσα.
Επιπλέον, στο πλαίσιο λειτουργίας των Περιφερειακών Επιτροπών που συστήθηκαν με την αριθ. πρωτ. 11004/05.08.2011 Απόφαση Προέδρου του ΕΛΓΑ, καταγράφονται οι ζημιές στις αμπελοκαλλιέργειες, έτσι ώστε να εξακριβωθεί το μέγεθος των ζημιών, καθώς και να διαπιστωθούν τυχόν διαφοροποιήσεις ανάλογα με την ποικιλία και την περιοχή.
Μετά τη συγκέντρωση όλου του απαραίτητου υλικού και εφόσον:
ι) τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις των Κοινοτικών Κατευθυντήριων Γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στον τομέα της γεωργίας και δασοκομίας 2007-2013 (2006/Ο 319/ΕΚ) και
ιι) εγκριθεί η δαπάνη αντιστάθμισης των ζημιών από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, το αίτημα θα αποσταλεί προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
· ΘΕΜΑΤΑ ΕΛΓΑ:
Όσον αφορά στην ίδρυση περιφερειακών ταμείων του ΕΛ.Γ.Α., σημειώνεται ότι δεν υπάρχει λόγος ίδρυσης τέτοιων ταμείων αφού η καταβολή των εισφορών από τη Δήλωση καλλιέργειας/εκτροφής γίνεται από τα τοπικά Υποκαταστήματα της ΑΤΕ , όσο δε για την εκτιμητική διαδικασία, ο ΕΛ.Γ.Α. διαθέτει στο νομό Ηρακλείου τοπικό Υποκατάστημα στην εποπτεία του οποίου περιλαμβάνονται όλοι οι νομοί της νήσου. Το υποκατάστημα αυτό είναι στελεχωμένο με το απαιτούμενο γεωτεχνικό και λοιπό προσωπικό έτσι ώστε να διενεργούνται έγκαιρα και σωστά οι εκτιμήσεις.
·ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ
Το ελαιόλαδο υπάγεται στο καθεστώς της κοινής οργάνωσης των γεωργικών αγορών [Καν. (ΕΚ) 1234/2007 του Συμβουλίου] και τα διάφορα μέτρα για τη στήριξη του αποφασίζονται από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης (Συμβούλια Υπουργών - Διαχειριστικές Επιτροπές κλπ.). Συνεπώς δεν επιτρέπεται η λήψη εθνικών παρεμβατικών μέτρων. Οι τιμές του ελαιολάδου διαμορφώνονται ελεύθερα στην αγορά με βάση την προσφορά και τη ζήτηση, την ποιοτική του κατηγορία και τους κανόνες ανταγωνισμού.
Το (ΥΠ.Α.Α.Τ.) δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο ελαιόλαδο ως ένα εθνικό προϊόν υψηλής βιολογικής και διατροφικής αξίας, άριστης ποιότητας και μεγάλης οικονομικής σημασίας τόσο για τη χώρα, όσο και για τις 500.000 περίπου οικογένειες που το παράγουν. Για τους λόγους αυτούς στηρίζει το προϊόν με διάφορα μέτρα και δράσεις όπως είναι:
1. Η χορήγηση των δικαιωμάτων της ενιαίας ενίσχυσης.
2. Η εφαρμογή πολιτικής ποιότητας με στροφή σε πιστοποιημένα, ασφαλή και
ανταγωνιστικά προϊόντα. Μέσα από τα προγράμματα ειδικής στήριξης, σε εκτέλεση του άρθρου 68 του Καν. (ΕΚ) 73/2009 του Συμβουλίου, το ΥΠ.Α.Α.Τ. ενισχύει τους παραγωγούς προϊόντων ΠΟΠ και ΓΙΓΕ, οι οποίοι καλλιεργούν σε συνδυασμό με συστήματα ολοκληρωμένης διαχείρισης ή βιολογικής γεωργίας και παραδίδουν ελαιόκαρπο σε πιστοποιημένες από τον ΟΠΕΓΕΠ επιχειρήσεις.
3. Τα προγράμματα δραστηριοτήτων των Οργανώσεων Ελαιουργικών Φορέων (ΟΕΦ)
του Καν.(ΕΚ) 867/2008 της Επιτροπής σε εφαρμογή του Καν.(ΕΚ) 1234/2007 του Συμβουλίου, μέσω των οποίων ενισχύονται οι φορείς του κλάδου για την εκπόνηση προγραμμάτων, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των παραγόμενων ελαιοκομικών προϊόντων, την παροχή τεχνικής βοήθειας σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, την ιχνηλάτηση και την πιστοποίηση των παραγόμενων προϊόντων, καθώς και την προστασία του περιβάλλοντος στην οποία δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα.
4. Η χρηματοδότηση από το Μέτρο 1.2.1 «Εκσυγχρονισμός των γεωργικών
εκμεταλλεύσεων» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας (ΠΑΑ) 2007-2013 για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των γεωργικών εκμεταλλεύσεων, μεταξύ των οποίων και των ελαιοκομικών.
5. Η χρηματοδότηση των επενδύσεων για τη μεταποίηση των γεωργικών προϊόντων για
παραγωγή καινοτόμων προϊόντων και αύξηση της ανταγωνιστικότητας τους. (Μέτρο 1.2.3 Α «Αύξηση της αξίας των γεωργικών προϊόντων» του ΠΑΑ 2007-2013).
6. Τη χρηματοδότηση από το Μέτρο 1.3.2. «Συμμετοχή γεωργών σε συστήματα για την
ποιότητα τροφίμων» του ΠΑΑ 2007-2013 για τη στήριξη μεθόδων παραγωγής που αποβλέπουν στη βελτίωση της ποιότητας των γεωργικών προϊόντων (ολοκληρωμένη διαχείριση, βιολογική γεωργία).
7. Τα προγράμματα προβολής και προώθησης της κατανάλωσης του ελληνικού
ελαιολάδου με ανάλογη χρηματοδότηση των φορέων του κλάδου.
Πέραν των ανωτέρω μέτροον, σε περίπτωση που η τιμή του ελαιολάδου πέσει κάτω από την τιμή που ορίζεται στον Καν. (ΕΚ) 1234/07 (1.779 €/τόνο για το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ή 1.710 €/τόνο για το παρθένο ελαιόλαδο ή 1.524 ευρώ/τόνο για το ελαιόλαδο λαμπάντε με ελεύθερη οξύτητα 2 βαθμών), η Ε.Ε. ενεργοποιεί το μέτρο της ιδιωτικής αποθεματοποίησης [Καν. (ΕΚ) 826/08]. Το μέτρο προβλέπει προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού για εγκεκριμένους εμπορευόμενους που επιθυμούν να αποθεματοποιήσουν ελαιόλαδο.
Ήδη στις 15 Οκτωβρίου ψηφίστηκε ο Καν. (ΕΚ) 1023/2011 της Επιτροπής για την ενεργοποίηση της ιδκϋτικής αποθεματοποίησης για το «παρθένο ελαιόλαδο». Η πρώτη μερική δημοπρασία κατά τη διάρκεια της οποίας υποβάλλονται οι προσφορές, άρχισε την 19η Οκτωβρίου 2011 και έληξε στις 25 Οκτωβρίου 2011 και η δεύτερη μερική δημοπρασία, άρχισε την 26η Οκτωβρίου και έληξε στις 8 Νοεμβρίου 2011. Το μέτρο αναμένεται να έχει θετικές επιπτώσεις στην αγορά του ελαιολάδου και ιδίως στην άνοδο των τιμών παραγωγού.
·ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΒΑΚΤΗΡΙΟ E.coli – ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΑ:
Για την αντιμετώπιση της κρίσης στην αγορά των φρούτων και λαχανικών λόγω του βακτηρίου Ε$ο1ΐ€πο}ιία οοΐί (Ε.οοΚ), εκδόθηκε ο Καν. (ΕΕ) 585/2011 της 17ης Ιουνίου 2011 της Επιτροπής και η αριθμ. 156960/20-06-11 εγκύκλιος του ΥΠΑΑΤ, σχετικά με τη θέσπιση προσωρινών έκτακτων μέτρων στήριξης για τον τομέα των οπωροκηπευτικών, προκειμένου να δοθούν αποζημιώσεις σε προϊόντα που κατ' εξοχή ζημιώθηκαν και ειδικότερα στα αγγούρια, μαρούλια και αντίδια, τομάτες, πιπεριές και κολοκύθια που προορίζονται για νωπή κατανάλωση με σκοπό την ομαλοποίηση των γεωργικών αγορών. Οι σχετικές αποζημιώσεις θα δίνονταν στις Οργανώσεις Παραγωγών οπωροκηπευτικών ή/και σε μεμονωμένους παραγωγούς που καλλιέργησαν και εμπορεύτηκαν τα παραπάνω προϊόντα και υλοποίησαν δράσεις απόσυρσης, πρώιμης ή/και μη συγκομιδής κατά το χρονικό διάστημα 25/05/11 έως 30/06/11.
Οι Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων ανέλαβαν την οργάνωση, παρακολούθηση και υλοποίηση των μέτρων αυτών. Με βάση τα αιτήματα (βεβαιωθείσες δράσεις που υλοποιήθηκαν) που απέστειλε η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου, ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. εξέδωσε στις 14 Οκτωβρίου 2011 εντολές πληρωμής των δικαιούχων μεμονωμένων παραγωγών και των Οργανώσεων Παραγωγών.
Επιπλέον, για να επανακτηθεί η εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού προς τα οπωροκηπευτικά προϊόντα και να αυξηθεί η κατανάλωση τους, η Ε. Επιτροπή τον Ιούλιο του 2011 ψήφισε τον Καν. (ΕΕ) 688/2011, σύμφωνα με τον οποίο οι αντιπροσωπευτικοί επαγγελματικοί και διεπαγγελματικοί οργανισμοί του τομέα των οπωροκηπευτικών μπορούσαν να υποβάλουν έως τις 16 Αυγούστου 2011, προγράμματα ενημέρωσης και προώθησης των νωπών οπωροκηπευτικών, τα οποία απευθύνονται στην εσωτερική αγορά της κοινότητας και στις Τρίτες Χώρες.
Όσον αφορά γενικότερα στα οπωροκηπευτικά (συμπεριλαμβάνονται και τα λαχανικά προϊόντα), επισημαίνεται ότι η πολιτική στον τομέα εφαρμόζεται μέσα από τις Οργανώσεις Παραγωγών, οι οποίες δημιουργούνται με πρωτοβουλία των παραγωγών - μελών τους και ασχολούνται με όλα τα θέματα που σχετίζονται με την παραγωγή και την εμπορία των προϊόντων τους.
Επομένως, οι παραγωγοί οπωροκηπευτικών πρέπει να δραστηριοποιούνται μέσα από τις Οργανώσεις του τομέα, οι οποίες με σωστή διαχείριση και αξιοποίηση των παροχών του καθεστώτος, υλοποιούν επιχειρησιακά προγράμματα [ΚΥΑ 266355/11-2-2009 (ΦΕΚ 594/Β)]. Στο πλαίσιο αυτό, οι Οργανώσεις μπορούν να επιτύχουν, μεταξύ άλλων, μείωση του κόστους παραγωγής, βελτίωση της εμπορίας και της ποιότητας των προϊόντων τους, προώθηση αυτών κλπ, υλοποιώντας δράσεις οι οποίες ενισχύονται σε ποσοστό μέχρι και 60% από την Ευρωπαϊκή Ένωση.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου