Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

"ΖΟΥΜΕ ΜΙΑ ΒΑΘΙΑ ΚΡΙΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ"


ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ Β. ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

Ο Υποψήφιος Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Β. Κεγκέρογλου, μετά τις δηλώσεις του προέδρου του ΠΑΣΟΚ κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, σχετικά με τις προγραμματικές δηλώσεις του για τη  νέα μορφή του κράτους, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ζούμε μια βαθιά κρίση των κοινοβουλευτικών και γενικότερα των αντιπροσωπευτικών θεσμών. Ζούμε μια κρίση του κράτους Δικαίου, της εγκυρότητας, της αποτελεσματικότητας και του ανεπηρέαστου της Δικαιοσύνης. Ζούμε μια κρίση ανασφάλειας λόγω νέων μορφών εγκληματικότητας και της διάχυτης έντασης και της υπόγειας βίας που υπάρχει στην κοινωνία.
Σε όλα αυτά πρέπει να δώσουμε μια απάντηση, με προοπτική, μια απάντηση που να έχει όχι μόνο θεσμική και πολιτική, αλλά και ηθική βάση.
Σε αυτή τη βάση κινούνται οι δεσμεύσεις του ΠΑΣΟΚ και του Προέδρου του, Ευάγγελου Βενιζέλου.
Πρωταρχικός στόχος πρέπει να είναι μια βαθιά, ολική αναθεώρηση του Συντάγματος. Χρειαζόμαστε μια μεγάλη εθνική πολιτική και θεσμική συμφωνία, για μια νέα Πολιτεία. Χρειάζεται ευρύτατη συναίνεση όχι επειδή αυτό το επιβάλλει το Σύνταγμα, αλλά επειδή αυτό το επιβάλλει το μέγεθος της κρίσης.
Το ΠΑΣΟΚ προτείνει ένα νέο κοινοβουλευτικό σύστημα διακυβέρνησης. Έχει ήδη αναλάβει την πρωτοβουλία να αλλάξει ριζικά τον εαυτό του. Κάνουμε τα πρώτα βήματα υπό δύσκολες συνθήκες προεκλογικά, υπό πίεση χρόνου, αλλά όλα αυτά θα ολοκληρωθούν το Σεπτέμβριο στο ιδρυτικό Συνέδριο μας.
Για την υπέρβαση της κρίσης του πολιτικού συστήματος ξεκινάμε από ένα νέο κοινοβουλευτικό σύστημα διακυβέρνησης Είναι ανάγκη να γίνουν αλλαγές σε όλους τους τομείς. Το ίδιο το εκλογικό σώμα, η λειτουργία της Βουλής, ο θεσμός του Προέδρου της Δημοκρατίας  αλλά και η Κυβέρνηση, χρειάζονται ένα άλλο τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας Πρέπει να πάμε από το  κλασικό κλειστό πρωθυπουργοκεντρικό μοντέλο στο ανοιχτό μοντέλο της συντονισμένης συλλογικής λειτουργίας της Κυβέρνησης
Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός χρειάζεται:
Η αναβάθμιση του  ρόλου της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης.
Η κατάργηση της κάθετης οργάνωσης των Υπουργείων, δηλαδή των υπουργικών φέουδων.
Η καθημερινή τηλεδιάσκεψη Γενικών Γραμματέων για την επίλυση των προβλημάτων χωρίς καθυστέρηση.
Ολιγομελείς διυπουργικές επιτροπές.
Η συνένωση συναφών αρμοδιοτήτων σε ένα Υπουργείο. Παράδειγμα, το Υπουργείο Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Ανάπτυξης και Εργασίας, Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Ελάχιστες θέσεις Υφυπουργών όχι πάνω από δέκα .
Αυστηρά κριτήρια επιλογής Γενικών Γραμματέων. Μόνιμοι Γενικοί Γραμματείς σε ευαίσθητους τομείς, όπως τα φορολογικά και τελωνειακά θέματα. Ένας κατά προτίμηση Γενικός Γραμματέας ανά Υπουργείο.
Καμία ειδική παραγραφή για την ευθύνη των υπουργών, κανένα ειδικό, ευνοϊκό ποινικό αδίκημα για υπουργό. Αρμοδιότητα Δικαστικού Συμβουλίου από τη φάση της προκαταρκτικής εξέτασης και βέβαια έχει αποδειχθεί στην πράξη, ότι όταν υπάρχει δωροδοκία, ξέπλυμα δεν μπορεί κανείς να κρυφτεί όσα χρόνια και αν υπάρχουν. Αλλά αυτό πρέπει να το νομοθετήσουμε και ρητά στο νόμο και αργότερα στο Σύνταγμα παρ’ ότι το Σύνταγμα δεν μας εμποδίζει να το κάνουμε αυτό.

Οι προτάσεις αυτές είναι προτάσεις φυσικά που πρέπει να συζητηθούν και με τις άλλες πολιτικές δυνάμεις. Όλα αυτά τα θέματα πρέπει να γίνουν αντικείμενο ευρείας συναίνεσης και μεταπλειοψηφικών λύσεων, αλλά το ΠΑΣΟΚ έχει καθαρή γραμμή, το ΠΑΣΟΚ ξέρει πάρα πολύ καλά ότι όλο το θέμα είναι το κράτος».













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου